Ana içeriğe atla

Kurumsal E-posta Adresi Nedir? Kurumsal Mail Kullanmanın Avantajları

Şirketler için özel mail hosting ve e-posta sunucusu kullanmak maliyetli gözüksede uzun vade de güvenilir bir müşteri deneyimi için önemlidir. Aynı zamanda kurumsal e-posta (mail) kullanımı şirketin departmanları arasında daha sağlıklı bir iletişim oluşturur ve müşteri ile etkileşimi kolaylaştırır. Veri analizi açısından kurumsal mail şirketler için oldukça faydalıdır.

Kurumsal e-posta adresi nedir?

Kurumsal e-posta adresleri, eda@sirketiniz.com gibi şirketinizin alan adını kullanan adreslerdir. İşletmenizde yankı bulduklarından, müşterileriniz sizi kolayca tanımlayabilecektir. Böylelikle bunun gibi adreslere sahip olmak, kimliğinizi oluşturmanıza ve müşterileriniz nezdinde itibarınızı artırmanıza yardımcı olur.

E-posta sağlayıcınız tarafından önerilen MX kayıtlarını kullanarak etki alanınızı e-posta sağlayıcınızla eşlemek için DNS Yöneticinizi kullanacaksınız.

Kurumsal bir posta hizmeti kullanmanın bir başka yararı da, küçük bir işletme veya serbest çalışan bir kuruluşun genel giderlerinin çoğunu azaltma veya hatta ortadan kaldırma potansiyelidir. Bazı kurumsal posta hizmetleri, sanal ofis hizmetleri de sunar. Kira, sigorta, kamu hizmetleri ve diğer aylık maliyetleri gerektiren fiziksel bir ofis için ödeme yapmak yerine, birçok işletme sanal bir ofis alanı lehine bir ofisten vazgeçiyor. Sanal ofisler, çalışanları gerçekten evden veya iş yeri dışından çalışan bir işletme için fiziksel bir konum sağlar. Mail, istekleriniz doğrultusunda ele alınacağı sanal ofis lokasyonuna gönderilecektir.

Makul bir maliyetle sunulan birçok farklı sanal hizmet vardır. Durumunuza uygun posta hizmeti, şirketinizin ihtiyaçlarına bağlıdır.

Ücretsiz bir kurumsal e-posta adresi nasıl oluşturulur?

İş İletişimi

Her işletme birden fazla iletişim ortamı kullanır. İletişim B2B - diğer işletmelerle veya B2C ile - müşterilerle / müşterilerle iletişim halinde olabilir. Bazı iletişimler bire çoktur ve bazı iletişimler bire birdir. İletişim türüne ve iletilmesi gereken mesaja göre işletmeler iletişim ortamını seçerler. Birden fazla iletişim modu mevcut olsa da, en güvenilir ve güvenilir iletişim kaynağı e-postadır.

İş iletişimi dünyasında e-postalar kaçınılmaz, güvenilir ve yasaldır. İş açısından kritik iletişimleri yalnızca e-posta yoluyla göndermeniz önemlidir. Yalnızca iletişim için geçerli bir kanıt sağlamakla kalmaz, aynı zamanda iletilmekte olan önemli bilgilerin gerekli güvenliğini ve gizliliğini de sağlar.

İş açısından kritik önem taşıyan bu tür mesajların, ortak / genel e-posta adresleri yerine alanınıza eklenmiş resmi bir e-posta adresi kullanılarak gönderilmesi de önemlidir.

Resmi e-posta adresi, müşterinin markanızı tanımasına yardımcı olur, mesaja güvenilirlik katar ve ilişkide güven oluşturur. Dolayısıyla böyle bir markalaşma yaratmak için her işletmenin markanızla bağlantılı bir alan adıyla ilişkilendirilmesi gerekir.

Alan Adı (Domain) nedir?

İşletmeniz için internet veya çevrimiçi varlık sağlamak istiyorsanız, ilk adım kendi etki alanınızı almaktır. Bir alan adı, genellikle işletme / kuruluş adınızı TLD (.com, .net, .info vb.) Adlı standart bir internet sonekiyle birleştirerek oluşturulur. Etki alanı adları alaniniz.com veya işiniz.bilginiz gibi görünür . Bir alan kendi başına hiçbir şey yapamaz. Bir alan adı aldığınızda, kayıt kuruluşu gibi kritik detaylarını tutan bir DNS Yöneticisi sağlar web sitenizin IP Adresi , MX kayıtları e-posta teslim etmek vb.

Bir alan adınız yoksa Zoho'dan yeni bir alan adı satın alabilirsiniz .

Web sitesi nedir?

Web sitesi, işletmeniz hakkında bilgi veya ayrıntılar sağlayan bir dizi internet sayfasıdır. Web barındırma sağlayıcınızın IP adresini etki alanınızla eşlemek için DNS yöneticinizi kullanacaksınız. Bu, birisi tarayıcıda www.alaniniz.com yazdığında, Webhost'tan doğru sayfaların görüntülenmesini ve okuyucuların web sitenizden ilgili bilgilere erişebilmelerini sağlar. 


 

Neden bir kurumsal e-posta adresine ihtiyacınız var?

Bir iş e-posta adresine sahip olmanın birincil nedeni, müşterilerinizin sizi tanımasına yardımcı olmak olsa da, listeye eklenebilecek başka pek çok şey vardır. Bir kurumsal e-posta adresi size şu konularda yardımcı olur:

Profesyonelliğinizi yansıtın

Markanızla eşleşen bir e-posta adresine sahip olmak, işiniz konusunda ciddi ve profesyonel olduğunuzu gösterir. Bu şekilde, profesyonel e-posta adresi olan bir işletmeyi seçme ve güvenme olasılıkları yüksek olduğundan, işiniz müşterileriniz tarafından da ciddiye alınacaktır.

Özgünlüğünüzü gösterin ve müşteri güvenini kazanın

Siz veya çalışanlarınız işletmenizin adını içeren adresi kullanarak e-posta gönderdiğinizde, müşterileriniz e-postanın gerçek bir kaynaktan geldiğinden emin olabilir. İçeriğinizi açmadan önce sizi tanımlayacaklar. Bu, size güven duymalarına yardımcı olacak ve e-postalarınızı yanıtlamaları veya destek ekibinizle iletişime geçmeleri için güven verecektir.

Markanızı tanıtın

E-posta adresinizdeki işletmenizin adı ile, gönderdiğiniz her e-posta ile markanızı tanıtıyorsunuz. Bu şekilde, onların hafızasında uzun süre kalacağınızdan emin olabilirsiniz.

Tutarlı ol

Etki alanınızla bireysel ve grup e-posta adresleri oluşturduğunuzda, giden her e-postanın standart bir biçime sahip olduğundan ve böylece tutarlılığı koruduğundan emin olursunuz.

Spam almaktan uzak durun

Müşteriler sizi marka adınızla tanıdığında, sizi spam olarak işaretleme olasılıkları azalır. Genel e-posta hesapları kullanıyorsanız, e-postalarınız hak ettikleri tanınmayı alamayabilir ve sonunda spam olarak gönderilebilir.

İşletmenizin neden etki alanı tabanlı bir e-posta adresine ihtiyaç duyduğunu ve iletişimlerinizde daha profesyonel olmanıza nasıl yardımcı olabileceğini anlamak için bu videoyu izleyin.

Kurumsal e-posta adresleri oluştururken en iyi uygulamalar

Bir kurumsal e-posta adresi oluştururken akılda tutulması gereken birkaç nokta vardır .

İşletmenizle hızlı bir şekilde ilişkilendirilebilecek ve müşteriler tarafından kolayca tanımlanabilecek bir alan adı bulun.

Kuruluşunuz genelinde standart bir e-posta adresi biçimine sahip olmak önemlidir. Örneğin, tüm çalışanlar için standart biçiminiz olarak ad.son-ad@sirketiniz.com olarak profesyonel bir e-posta adresi seçebilirsiniz .

Tüm departman e-postalarını tek bir yerden yönetebilmek için departmanlara göre destek@sirketiniz.com gibi grup e-posta adresleri oluşturun.

Alanınızın kimliğini SPF ve DKIM yapılandırmalarıyla doğrulayarak iş e-posta adresinizi kimlik avı ve istenmeyen postalara karşı güvence altına aldığınızdan emin olmalısınız.

En iyi e-posta servis sağlayıcısı nasıl seçilir

Bir e-posta servis sağlayıcısını seçtiğinizde dikkate alınması gereken çok sayıda faktör vardır. En önemli faktörlerden bazıları şunları içerir:

Kolay kurulum

Bir e-posta sağlayıcısında aranacak ilk husus, alanınızı onlarla kurmak için sağlanan adımların basit ve karmaşık olup olmadığıdır. İşlemi basit tutarken bile, servis sağlayıcınızın gerekli kimlik doğrulama adımlarını atlamanızı istemediğini kontrol edin.

Etkili geçiş

Seçtiğiniz servis sağlayıcının, önceki sağlayıcınızdan tüm e-postalarınızı, kişilerinizi ve diğer verilerinizi verimli bir şekilde taşımanıza izin verdiğinden emin olun. Veri kaybını hiçbiri göze alamayacağı için geçişten hiçbir şekilde ödün verilemez.

Güvenli ve özel

Veri güvenliğini ve gizliliğini garanti eden bir hizmet seçin. Hesabınız için birden çok kimlik doğrulama katmanı ve mesajlarınız için uçtan uca şifreleme olmalıdır. Hizmetle paylaştığınız kişisel bilgiler de gizli tutulmalıdır — gizlilik uyumu en yüksek önceliğe sahip olmalıdır.

İşletmenizle eşleşen özel alan

E-posta etki alanınız işletmenizle alakalı olmalıdır, bu nedenle seçtiğiniz e-posta hizmetinin tercihinize göre bir etki alanı sağlamanıza ve varsa onu kullanmanıza izin verdiğinden emin olun.

Sağlam kontrol paneli

Etki alanıyla ilgili tüm ayarlarınızı kontrol etmenize, kullanıcıları ve grup adreslerini yönetmenize, kısıtlamalar ve spam politikası ayarlamanıza ve daha fazlasını yapmanıza olanak tanıyan güçlü bir kontrol paneline sahip bir servis sağlayıcı seçin. Hizmet ayrıca size iyi bir çalışma süresi yüzdesi sağlamalıdır.

İşbirliği ve diğer iş araçları

Sağlayıcının dahili ekip işbirliği için araçlara ve takvim, notlar, kişi yönetimi vb. Gibi yerleşik araçlara sahip olması en iyisidir.

Kurumsal E-Posta Hizmetleri hakkında daha detaylı bilgi almak ve kurumsal mail hosting fiyatları konusunda danışmanlık için bize ulaşabilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şirket Uzantılı E-Posta Hesabı Nasıl Açılır?

E-posta, neredeyse her işletme için önemli bir iletişim şeklidir. Hem şirket içinde hemde şirket dışında iletişim kurmanın en kolay yolu budur. En önemli bildirimlerinizi, duyurularınızı buradan alırsınız. Ayrıca, kritik bilgileri ve paylaşılan dosyaları arşivlemek için depolama alanı sağlar. E-posta sağlayıcınızı marka bilinirliğine göre seçmek cazip gelse de, ekibinizin en çok kullanılan hizmeti olacak bir hizmete girmeden önce seçeneklerinizi gözden geçirmeniz önemlidir. En iyi e-posta barındırma sağlayıcısı, yalnızca kendi etki alanınız için güvenilir bir şekilde e-posta gönderip almanıza izin vermekle kalmaz, aynı zamanda şirketiniz için paylaşılan kişiler ve takvimler gibi ek araçlar da sunabilir. Seçiminizi kolaylaştırmak için, en iyi iş e-posta barındırma hizmetlerini test ettik ve karşılaştırdık. İşte her birinin en iyi yaptığı şey ve kendi e-postanızı barındırmak için alternatifler. Şirketinizin ağı dış dünyaya her açıldığında, potansiyel olarak yeni güvenlik risklerine

5 Adımda İngilizce Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

Çoğumuz için, e-posta en yaygın iş iletişimi şeklidir, bu nedenle doğru şekilde yapmak önemlidir.   E-postalar genellikle mektuplar kadar resmi olmasa da, sizin ve şirketinizin iyi bir imajını sunmak için yine de profesyonel olmaları gerekir. Resmi bir e-posta nasıl yazılır İngilizce e-postalarınızın tamamen profesyonel olduğundan emin olmak için bu beş basit adımı izleyin. Bir selamla başlayın Alıcıya teşekkür et Amacınızı belirtin Kapanış sözlerinizi ekleyin Kapanışla bitir Bir selamla başlayın E-postanızı her zaman   " Dear Mely"   gibi bir selamlamay la başlatın .   Okuyucu ile ilişkiniz resmiyse, soyadını kullanın (örn.   " Dear Mrs. Dylan"   ).   İlişki daha rahatsa,   "Hi Adelly"   diyebilirsiniz   .   Yazdığınız kişinin adını bilmiyorsanız,   " To whom it may concern "   veya   " Dear Sir/Madam " kullanın . Alıcıya teşekkür et Bir müşterinin sorusuna yanıt veriyorsanız, bir satır teşekkürle başlamalısınız.   Örneğin, birisinin