Kuruluşunuz ne kadar büyük veya küçük olursa olsun, her büyüklükteki şirketin profesyonel e-postaya ihtiyacı vardır. Kendi alan adınızı kullanan bir e-posta adresine sahip olmak (ör. Ad@siteniz.com), işletmenizin yalnızca profesyonel görünmesini değil, aynı zamanda güvenilir ve meşru görünmesini sağlar. Sadece birkaç dakika içinde kendi profesyonel e-posta adresinizi nasıl kuracağınız dahil, Kurumsal Mail hakkında bilmeniz gereken her şeyi size anlatacağız.
Kurumsal Mail Nedir?
İş e-posta adresi, isletmeniz@gmail.com yerine ad@isletmeniz.com gibi şirketinizin etki alanı adını kullanan bir adresdir. Ayrıca, müşterilere güven aşılamaya yardımcı olmak ve marka bilinci oluşturan akılda kalıcı bir e-posta oluşturmak gibi bazı ek bonuslarla birlikte gelir.
Profesyonel bir e-posta adresine sahip olmanın en önemli diğer nedenleri şunlardır:
Profesyonel görünün: İşletmenizin ciddiye alınması için, e-postayı da içeren tutarlı bir profesyonel markaya sahip olmanız gerekir.
Marka bilinirliğini artırın: Bir iş e-posta adresi, neredeyse her zaman işletmenizin adını içeren alan adınızı kullanır.
Müşteri sadakati oluşturun: Profesyonel bir e-posta adresi yalnızca marka bilinirliğini artırmakla kalmaz, aynı zamanda bütünlük ve güvenilirliği de iletir.
Kısacası, meşru ve güvenilir bir kuruluş gibi görünmek istiyorsanız, o zaman sizi profesyonelce göstermeyen bir e-postaya ihtiyacınız var.
Kendi alanınızı kullanan e-postayla ilgili maliyetler şunlardır:
Alan adı: Yeni başlayanlar için bir alan adına ihtiyacınız olacak. Halihazırda bir alan adınız yoksa, GoDaddy gibi bir alan adı kayıt sitesinden yılda yaklaşık 12 $ karşılığında bir tane satın alabilirsiniz .
E-posta sağlayıcıları: E-postanın barındırılması gerekir güvenilir kurumsal hosting platformlar aracılığıyla e-posta barındırma hizmeti alabilirsiniz. .
Web barındırma: Siteniz WordPress ile oluşturulmuşsa,
sitenizin web'de yayınlanması için bir web barındırma planı satın almanız
gerekecektir. En iyi web barındırma
sağlayıcılarının birçoğu, web barındırma planlarında ücretsiz bir alan adı ve
ücretsiz e-posta barındırma içerir ama ne kadar güvenilir olduğu tartışılır.
Para tasarrufu için bir ipucu: Hala bir site kurmanız gerekiyorsa, muhtemelen zaten kullanacağınız sağlayıcılar aracılığıyla hem ücretsiz bir alan adı hem de ücretsiz e-posta alabilirsiniz. Ücretsiz Kurumsal Mail alma hakkında daha fazla bilgi edinin .
Şirket E-posta Adreslerini Almanın Yolları
Düşük fiyatlarla kaliteli planlar sunan bir dizi iyi e-posta barındırma sağlayıcısı vardır. Seçenekleri daraltmaya yardımcı olmak için, geniş depolama alanı ve parlak incelemelerle en iyi iş e-posta sağlayıcılarını bulduk:
Bir e-posta sağlayıcısı seçmeden önce dikkate alınması gereken çok şey var. Etki alanınızı bağlama yeteneği, adres başına fiyat, güvenilirlik ve içerilen depolama miktarı gibi şeylerin yanı sıra üretkenlik araçları ve web siteniz için web barındırma gibi ek araçlar ve özellikler göz önünde bulundurun. En iyi iş e-posta sağlayıcıları hakkında daha fazla bilgi edinin .
Profesyonel E-posta Adresi Biçimleri
Organizasyonu sürdürmek ve e-posta adreslerinin tutarlı ve dolayısıyla hatırlanması kolay olduğundan emin olmak için tüm personel ve hesaplarda kullanılacak bir e-posta adresi biçimi seçin. En yaygın olarak kullanılan beş biçim vardır: yalnızca ad, yalnızca soyadı, ad ve soyadın bir kombinasyonu, soyadı ve adın baş harfinin bir kombinasyonu ve departman e-posta adresleri.
5 Popüler E-posta Biçimleri
Yalnızca ad (önerilmez)
ahmet@sirketadiniz.com
Sadece soyadı
ozcan@sirketadiniz.com
Adın ve soyadın baş harfinin birleşimi
ahmeto@sirketadiniz.com
ahmet.o@sirketadiniz.com
Soyadı ve adın baş harfinin birleşimi
oahmet@sirketadiniz.com
o.ahmet@sirketadiniz.com
Bölümler için;
iletisim@sirketadiniz.com
muhasebe@sirketadiniz.com
reklam@sirketadiniz.com
Daha fazla rehberliğe mi ihtiyacınız var? Profesyonel bir e-posta adresi seçerken ihtiyacınız olan tüm bilgileri alın.
4 adımda bir iş e-posta Adresi Nasıl Alınır
Ücretsiz bir kurumsal mail adresi almayı istiyorsanız bunu hosting firmanız ile görüşmeniz yeterli olacaktır ama her hosting firması geniş ve kapsamlı mail hizmeti vermemektedir.
İşte dört adımda profesyonel kullanım için bir e-posta hesabının nasıl kurulacağına dair hızlı bir genel bakış:
Bir alan adı seçin: Alan adı kayıt kuruluşları dahil olmak üzere bir alan adı almanın birkaç yolu vardır, örneğin GoDaddy gibi veya bir web barındırma sağlayıcısı (örn. Bluehost) aracılığıyla ücretsiz olarak. İdeal olarak, alanınız işletme adınız olacaktır. Ancak, istediğiniz etki alanı mevcut değilse, bir etki alanı adını nasıl seçeceğiniz konusunda daha fazla bilgi edinin .
E-posta hesabınızı ayarlayın: Bir etki alanı seçip bir hesap oluşturduktan sonra, sonraki adım kullanıcı adınızı oluşturmaktır. Örneğin, Bluehost kullananlar, sol taraftaki menü> E-posta Hesapları> + Oluştur> 'dan Gelişmiş'i tıklayabilecekleri kullanıcı kontrol panellerine yönlendirilecekler> istediğiniz kullanıcı adı ve parolayı girebilirler.
E-posta üçüncü taraf e-posta sağlayıcılarını bağlayın (ör. Gmail): İsteğe bağlı olsa da, çoğu yeni iş e-posta hesabını Gmail, Outlook veya Apple Mail gibi en popüler e-posta hizmeti sağlayıcılarından birine bağlamayı seçer. Bunu yapmak için, E-posta Hesabı panosundan ("Gelişmiş" menü seçeneğinin altında) "cihazları bağla" yı tıklayın.
Özel bir iş e-posta adresinin nasıl oluşturulacağına ilişkin ayrıntılı, adım adım talimatları izleyin .
Sık Sorulan Sorular (SSS)
.Com ve .net alan adı uzantıları arasındaki fark nedir?
.Com ve .net etki alanı uzantılarının ikisi de üst düzey etki alanlarıdır (TLD'ler). Bununla birlikte, her uzantı farklı bir işletme türünü temsil eder. .Com ticari varlıkları, .net ise bir ağı temsil eder. Buna göre .com, en popüler ve daha çok yönlü alan adıdır. Ortalama bir işletme .com'u en iyi çözüm olarak bulacaktır. Daha fazla bilgi için .com ile .net arasındaki tam karşılaştırmaya göz atın .
Nasıl alan adı edinebilirim?
Bir alan adı almanın birkaç yolu vardır. En yaygın yol, GoDaddy gibi bir alan adı kayıt sitesi kullanmaktır . Daha iyi bir seçenek, muhtemelen zaten kullanmakta olduğunuz bir sağlayıcı aracılığıyla ücretsiz olarak bir tane almaktır. Örneğin, Squarespace veya Wix gibi site oluşturucular, yıllık planları olan bir alan adı içerir ve WordPress'te bir site kuranlar, Bluehost ve DreamHost ile web barındırma planları aracılığıyla ücretsiz bir alan adı alabilir . Alan adları hakkında daha fazla bilgi edinin .
Sonuç olarak
İş e-posta adresleri her kuruluş için bir gerekliliktir. Neyse ki, Google Workspace'ten Zoho ve Bluehost'a kadar bir dizi sağlayıcı sayesinde profesyonel e-posta almak ne zor ne de pahalı. Kendi hesabınızı dört adımda ayarlayın: bir sağlayıcı seçin ve bir hesap oluşturun, bir etki alanı adı seçin, e-posta hesabınızı ayarlayın ve Apple Mail veya Office 365 gibi bir e-posta servis sağlayıcısına bağlayın. Hala kullanacağınız çitin üzerinde, Google Workspace'i deneyin . Bu en iyi değerdir ve sözleşmelerde taahhüt yoktur.